Sobota, 03 Grudzień 2016
Aisko.pl
Aisko.pl
więcej
Koszyk
...jest pusty
Kategorie
więcej
Znajdź produkt
szukaj również w opisach
    
więcej
Media o nas
Media o nas
więcej
Referencje, wyróżnienia
Referencje, wyróżnienia
Nasza firma i nasze produkty zdobyły wiele nagród i wyróżnień.
Sprawdź za co cenią nas nasi Klienci.
Poradniki
Wręczenie Złotych Certyfikatów Rzetelności 2015 Wręczenie Złotych Certyfikatów Rzetelności 2015

Wręczenie Złotych Certyfikatów Rzetelności 2015
„Złoto jest najcenniejsze, a walczą o nie tylko najlepsi” – tymi słowami drugą tegoroczną Galę Złotych Certyfikatów Rzetelności zainaugurował znany komentator sportowy Maciej Kurzajewski.
W sopockim Grand Hotelu aż 71 laureatów odebrało specjalne wyróżnienie przyznawane przez Rzetelną Firmę.

Spotkaliśmy się w Sopocie, aby uhonorować po raz kolejny wyróżniające się firmy uczestniczące w Programie Rzetelna Firma. Są to przedsiębiorstwa stawiane jako wzór, nie tylko działające niezwykle etycznie, ale także wyjątkowo „zdrowe” – o dobrej kondycji finansowej, rozszerzonym marketingu, często innowacyjne, będące pionierami w swoich branżach i czułe na potrzeby innych – stosujące najlepsze praktyki CSR-owe. W drugiej tegorocznej edycji uhonorowaliśmy Złotym Certyfikatem Rzetelności aż 71 podmiotów, które spełniły wymagane kryteria. Spotkaliśmy się ze światłą, świadomą i odpowiedzialną grupą polskich przedsiębiorców.

Wręczenie Złotych Certyfikatów Rzetelności 2015

Samo spotkanie przebiegało w atmosferze wzajemnego zrozumienia i świadomości, jak ważna dla rozwoju gospodarki jest rzetelność na co dzień. Ta budowana od lat i ta tworzona od podstaw przez nowe podmioty na rynku. Przedsiębiorcy obecni na sali byli w większości przedstawicielami firm z kilku lub kilkunastoletnim stażem. Oni najlepiej wiedzą, jak dbać o swój wizerunek. Wiedzą także, że początkowa faza rozwoju biznesu jest kluczowa i warto wspierać się zewnętrznymi wyróżnieniami wpływającymi na postrzeganie firmy. Jarosław Kuźniar, dziennikarz telewizyjny i aktywny komentator, który był gościem specjalnym wydarzenia, słusznie zauważył: „w świecie, w którym każdy może być każdym, musimy umieć przekonać do siebie innych ludzi otwartością”. Jeśli „każdy może być każdym”, to my decydujemy, czy chcemy mieć wizerunek rzetelnych. Wyróżniajmy się zatem spośród innych.

Podczas gali trafnym porównaniem posłużył się Adam Łącki – Prezes Krajowego Rejestru Długów: Polskie firmy, nie licząc wyjątków, mogą się pochwalić w najlepszym przypadku 25-letnim doświadczeniem. Większość z nich jest jednak dużo młodsza i choć są konkurencyjne, nie zawsze mogą się przebić. Ich oferty mogą być odrzucane, ponieważ kontrahenci mogą obawiać się ryzyka związanego z zaufaniem firmie o krótkim stażu działalności. Tymczasem gros tych firm jest w bardzo zdrowej kondycji finansowej i o dobrej reputacji. Certyfikat Rzetelnej Firmy ma wzmacniać pozytywny wizerunek”. I owszem, wizerunek budujemy na co dzień, każdą transakcją, sprawną obsługą klienta oraz certyfikatem potwierdzającym rzetelność. Te młode podmioty sektora MŚP, o których wspominał Prezes Łącki, w etapie wzrostu, budowy wizerunku i dbania o reputację jak najbardziej powinny wspierać się certyfikatem Rzetelnej Firmy, bowiem to my, wraz z KRD, uwiarygadniamy ich działalność, m.in. w sferze finansowej. Każda z nich ma szansę dołączyć do wyjątkowego grona posiadaczy Złotych Certyfikatów Rzetelności. Nasi laureaci znają wartość uczestnictwa w programie.

Wracając jednak do samej gali, w Sopocie zaprezentowaliśmy także rozszerzone dane z naszego badania przygotowanego na Europejski Kongres Gospodarczy, gdzie wspólnie z warszawską uczelnią Vistula wykazaliśmy, że przez brak zaufania przedsiębiorców do siebie tracimy prawie 300 mld zł (poprzez niezamówione i niezrealizowane zlecenia) – to dla przypomnienia więcej niż wydajemy na oświatę czy wojsko. Niegdyś Napoleon Bonaparte powiedział, że „Handel istnieje tylko dzięki zaufaniu”, zatem my przyjrzeliśmy się zaufaniu przedsiębiorców do siebie w różnych województwach Polski. Okazało się, że północne krańce naszego kraju cechują się dużo większym zaufaniem aniżeli południowe województwa. Przedsiębiorczość ceni się np. w Wielkopolsce (80%), ale w kojarzonej z biznesem i dużymi operacjami Warszawie i woj. mazowieckim odpowiedzi nie są już tak jednoznaczne (65%).

Wspomniany już gość specjalny – Jarosław Kuźniar, opowiadając o wizerunku, zwrócił uwagę na pewne aspekty zarządzania. Istotnym elementem postrzegania firmy jest nie tylko sam produkt, ale także ludzie, ich otwartość, empatia, emocje i rzetelność, składające się łącznie na wysoką jakość obsługi. Porównał siebie i kolegów dziennikarzy do pracowników jakiegokolwiek przedsiębiorstwa: „Każda firma, podobnie jak telewizja, ma swoje twarze. Wasi pracownicy są twarzami Waszej firmy”. W ciekawym i motywującym wystąpieniu na przykładzie własnego biznesu starał się trafić do gości gali: „Starajcie się nie patrzeć na to, na co patrzą wszyscy, tylko odwracajcie głowę i patrzcie w drugą stronę. Podobnie może być w biznesie”. Gala, poza uroczystym wręczeniem Złotych Certyfikatów, miała zatem także charakter edukacyjny oraz mentoringowy. W powietrzu naprawdę czuć było dużą dawkę motywacji.

Wręczenie Złotych Certyfikatów Rzetelności 2015

Wręczając Złote Certyfikaty, Adam Łącki podkreślił: „Jesteście czołówką polskiego biznesu”. Potwierdzam te słowa i jeszcze raz gratuluję wszystkim 71 laureatom. Cieszymy się, że jesteście z Rzetelną Firmą i tak szeroko się tym chwalicie – będziemy Was wspierać. Spotkania z okazji Złotych Certyfikatów mają także jednoczyć i integrować tę część polskiego biznesu, którą można wskazywać jako wzór do naśladowania.

Autor: Waldemar Sokołowski, Prezes Zarządu Rzetelna Firma

Kontynuuj
sobota, 03 grudzień 2016  |  49 558 057 wywołań od 22 03 2004
Copyright © 2004 -2016 Aisko  |  Created by Sieniek  |  Powered by osCommerce